De vereniging

ENC Arnhem is dé waterpolo vereniging van Arnhem. De vereniging telt 200 leden die met mini’s, pupillen-, aspiranten-, jeugd-, heren- en damesteams uitkomen in verschillende klassen. Uiteraard zijn onze eerste teams gericht op het neerzetten van échte prestaties. Maar ENC Arnhem biedt waterpolo vooral in de breedte aan. Door de diversiteit aan teams is er voor iedereen die wil waterpoloën de mogelijkheid om te trainen en wedstrijden te spelen! Maar bovenal zijn wij een gezellige vereniging waar ieder zich direct thuis voelt.

Lange waterpologeschiedenis

ENC –wat staat voor ESCA Neptunus Combinatie– is in 2004 voortgekomen uit de moederverenigingen ESCA Zwemmen en Neptunus. Met beide moederverenigingen heeft ENC Arnhem een lange waterpologeschiedenis. Zo is Neptunus al in 1912 opgericht en was het Neptunus die in de jaren ’70 in de top van waterpolo Nederland stond. In november 1975 bereikten de Arnhemmers zelfs de finalepool van het Europa Cup 2-toernooi.

Verantwoordelijkheid

Naast haar sportieve prestaties draagt ENC Arnhem een warm verenigingsgevoel uit voor jong en oud. Heel vaak waterpoloën niet alleen de kinderen, maar ook vader of moeder. ENC Arnhem staat middenin het gezinsleven en organiseert vele evenementen voor de jongste en de oudste leden. Dit kan zij door vijf sportwaarden, de steunpilaren waar de vereniging op rust: Communicatie, Betrokken, Respect, Ambitie en Veiligheid.

Niet alleen in het gezinsleven, maar ook in de Arnhemse maatschappij speelt ENC Arnhem een rol; een rol die zij heel serieus neemt. ENC Arnhem organiseert ieder jaar de Zwem 4 Daagse in zwembad Klarenbeek. Zij organiseert waterpoloclinics tijdens schoolzwemmen voor kinderen en bied kinderen uit de Arnhemse wijken de mogelijkheid om te waterpoloën. ENC Arnhem is dan ook erg trots op haar erkenning door Gemeente Arnhem als Vitale Sportvereniging alsmede de erkenning van de KNZB als Schoolactieve Vereniging.

Trots

Maar trots is ENC Arnhem ook op haar vele vrijwilligers en zakelijke partners die deze prachtige club mogelijk maken. Vrijwilligers voor de jurytafel, de bar, het kader en niet te vergeten het bestuur. Vrijwilligers die zich iedere dag weer inzetten en partners die de activiteiten ondersteunen. Zij maken het mogelijk met veel plezier waterpolo in Arnhem te beleven.

Iedereen kan leren waterpoloën, dus iedereen is welkom. Wil je ook eens komen kijken, meld je dan nu aan voor een proeftraining. Je ontvangt dan van ons een uitnodiging om een proeftraining bij te wonen.

Dagelijks bestuur: